Vajon eddig te is tévedésben voltál?
Lássuk mik azok a mondatok, amik olykor-olykor felmerülnek egy lakáseladás előtt. De ha igazán gyorsan és hatékonyan adnád el a lakásod, akkor olvasd el a lenti cikket és ismerj meg egy másik nézőpontot.
#1 tévhit a sikeres lakáseladásról – „Szerencsére már kiürítettem a lakásom, így egyszerűbb lesz eladni.”
Ez valóban kézenfekvő gondolatnak tűnhet, valójában mégis egy tévút, ha a lehető legjobb feltételekkel értékesítenéd a lakást.
Egy üres lakás sehogy sem mutat a hirdetési portálon. Nem akad meg rajta a nézelődők szeme, sajnos egy ilyen hirdetést gyakran meg sem nyitnak a lakáskeresők.
Ha pedig véletlenül megnyitják, nem vált ki semmilyen érzelmet, emiatt eleve hátrányból indul.
Az üres lakás azért sem fog könnyen elkelni, mert az emberek nagy többsége (96%!) nem lát a térben, nem tudja elképzelni, milyen lehetőségek rejlenek a lakásban. Ha szeretnéd, hogy a lehető legnagyobb érdeklődői kört „megszólítsa” a lakásod (és így a legnagyobb esélyed legyen arra, hogy kikerül közülük a vevőd), akkor meg kell nekik mutatni, hogy „mit tud”.
Hogy hogyan?
- Egyrészt az ideális funkciók szerinti elrendezéssel jelezni kell az egyes bútorok, bútorcsoportok helyigényét, hogy el tudják helyezni ezeket a térben.
- Másrészt egy olyan hangulatot szükséges kialakítani, hogy azonnal érezzék az otthonos légkört, hogy itt akarnak lakni.
Ezt hogy tudod elérni?
Az eladásra felkészítés szolgáltatás, vagyis a home staging segít abban, hogy egy olyan berendezett lakást tudj kínálni, amibe a keresők egyből beleszeretnek.
#2 tévhit a sikeres lakáseladásról – „Én már nem festek ki, úgyis mindenki egy tisztasági festéssel indít. Majd kifestik olyanra, amilyenre szeretnék.”
gondolhatnád.. de ne tedd!
A lakáskeresők nagy többsége nem szeretne javításokkal, festéssel, akármivel bajlódni költözés után.
Persze te sem, de sok vevő hajlandó többet fizetni azért, ha neki már csak a kész, kifogástalan ingatlanba kell beköltöznie. Így ha eladás előtt költesz még a lakásra, akkor az eladáskor annak sokszorosát is megkeresheted amiatt, mert az emberek értékelik a beköltözésre kész, ízléses lakásokat.
A home staging keretében megtudhatod azt is, hogy mi az, amit érdemes a megcsináltatni a lakásodban ahhoz, hogy gyorsabb eladást és akár jóval jobb árat tudj elérni.
#3 tévhit a sikeres lakáseladásról – „Jó magas áron teszem fel, hátha jön egy befektető és megtetszik neki..”
A túlzott árral történő hirdetés jelentősen befolyásolhatja az eladási folyamatot. Túl magas ár mellett kevés komoly érdeklődőre számíthatsz, lassabb eladási folyamattal kell számolj és végül valószínűsíthetően csökkentened kell majd az árat.
A befektetők ráadásul pont a „jó deal”-eket keresik, nem valószínű, hogy egy túlárazott lakáson akadna meg a szemük.
Ha valóban el szeretnéd adni a lakásod, kérd szakértő segítségét az árazásban is, a home staging felkészítési folyamatnak része egy ajánlott ársáv meghatározása is. Ez segíthet abban, hogy a megfelelő áron hirdesd meg a lakásodat.
#4 tévhit a sikeres lakáseladásról – “A szomszéd is most adta el a lakását. Akkor én is el tudom adni annyiért.”
Ez is egy közkeletű tévedés és sokszor nem veszik figyelembe a „szomszéd” lakásának eltérő adottságait.
Te tudtad például, hogy a földszinti lakás sok esetben kevesebbet ér? Vagy a lakásban végzett fejlesztések mennyivel emelhetik meg a lakás értékét?
Ha nem szeretnél hónapokig, akár évekig várni a vevődre, az ilyen jellegű kérdésekben is fordulj szakértőhöz (home stager vagy ingatlanközvetítő).
#5 tévhit a sikeres lakáseladásról – „Home Staging? Azt bárki meg tudja csinálni, egy pár díszpárna és virág az asztalra.”
Amikor a home staging előtte-utána fotókat nézegetjük, esetleg úgy tűnhet, hogy home staging csak a lakás kicsinosításáról szól, de ennél valójában jóval többről van szó.
Általában magában foglal egy részletes piacelemzést. Ez alapján lehet meghatározni, hogy nagyjából mennyit ér a lakásod és mi az az ár, amit el lehetne érni a profi felkészítéssel, illetve hogy ehhez mennyit érdemes költeni.
Az eladásra felkészítéshez szükséges tervezés (berendezés, styling), a munkák menedzselése, a bútor és egyéb anyagbeszerzés mind a folyamat részét képezheti.
A home staging szakértő által összeállított professzionális hirdetési anyag (alaprajz, profi fotók, célcsoportra optimalizált hirdetésszöveg) pedig nélkülözhetetlen eleme a sikeres lakás eladásnak.
Ez mind komoly szaktudást, piaci ismereteket és gyakorlati tapasztalatot igényel. Ha szeretnéd profin csinálni, bízz meg egy profit.
Bízz meg szakembert, ha szeretnél a lehető legtöbbet kihozni a lakásod eladásából.
Hermány Zsófia
lakberendező, home stager, ingatlanközvetítő, jogász
ZHEN design Lakberendezés & Home Staging
hello@zhendesign.hu